Stado Lwiej Ziemi

Stado Lwiej Ziemi

Nie jesteś zalogowany na forum.

Ogłoszenie

#1 2014-03-13 01:24

Nit
Administrator
Data rejestracji: 2008-12-31
Liczba postów: 9,856
WWW

Król Lew od strony technicznej

Ogólny temat, w którym można rozmawiać, gromadzić i dzielić wiedzę o tajnikach tworzenia Króla Lwa - od klasycznej animacji, przez efekty komputerowe CGI i użycie animacji 3D po dźwięk. :)

Inspirowany wiadomością jednej osoby z dA. ;)

To może coś słowem wstępu:
Na potrzeby Króla Lwa zatrudniono ponad 600 artystów, animatorów i techników.
Na potrzeby tego filmu wykonano grubo ok 120tys klatek, każda z osobna rysowana (szkic był tworzony ręcznie, następnie przenoszono je na komputer i tam kolorowano, cieniowano, nanoszono efekty), niezliczoną ilość szkiców, oraz ok 1200 ręcznie malowanych teł i obrazów.

ANIMACJA:
Animacja Króla Lwa to szczyt osiągnięć animacji dwuwymiarowej.
Łączy ze sobą różnorakie techniki, technologie...
...no ale właśnie, szczyt osiągnięć. Wyżej się nie da, z tego powodu animatorzy byli zmuszeni skorzystać z pomocy animacji trójwymiarowej, ale o tym zaraz.

Przed Królem Lwem było już trochę filmów animowanych Disneya, gdzie efekty były tworzone komputerowo (CGI) - po raz pierwszy w filmie animowanym Disney użył ich bodajże w '86 roku (a jeszcze wcześniej w filmie fabularnym TRON).
Jednocześnie był to jeden z pierwszych filmów filmów Disneya, gdzie mieszano 2D i 3D, wcześniej zrobiono to m.in. w Aladynie i w Pięknej i Bestii (system, którego użyto przy ich produkcji nazywał się Computer Animation Production System), ale nie na taką skalę.
Ponad dwa lata zajęło stworzenie dwu i pół minutową scena w kanionie przez pięciu specjalnie wyszkolonych techników i animatorów.
Można powiedzieć, że byli pionierami - musieli wszystko robić samemu, bo nikt przed nimi nie robił czegoś podobnego - musieli zaanimować olbrzymią ilość antylop, które zachowywałyby się realistycznie podczas dosyć długiej sekwencji.
W tym celu stworzyli specjalny program mający na celu symulować zachowanie tabunu.
Oprócz tego każda antylopa była inna niż reszta (na filmie ciężko to zobaczyć, ale każda antylopa miała generowany odrobinę inny odcień futra na różnych częściach ciała).

Wracając do 2D - postacie animowane są przemiennie. Załóżmy, że mamy dwie postacie na pierwszym planie - Simbę i Nalę - wtedy Nala porusza się tylko w np. parzystych, a Simba nieparzystych klatkach.
Oczywiście jeszcze inaczej wygląda to w odniesieniu do postaci znajdujących się w tle... no i wszystko zależy od dynamiki sceny. ;)
Tutaj przykład notatek dotyczących tego:
http://nala.ru/AOTLK/AOTLK080.jpg
(lewy górny róg).

I na chwilą obecną - tyle mojego wywodu. ;)


Nie ma niewinnych (u)serów! ~Sam

Offline

#2 2014-03-22 15:17

Ariz
Użytkownik
Data rejestracji: 2011-08-18
Liczba postów: 499

Odp: Król Lew od strony technicznej

Na YT można zobaczyć pierwotny szkic sceny stampene:
http://www.youtube.com/watch?v=fANxw4BsTk4


Za ciebie i mnie..Na krzyża ramionach...Rozpięty był on pan i król...Człowiekiem się stał...I jak człowiek skonał...Z miłością zniósł strach i ból...Każdy grzech...Na krzyżu spłacił...Swoją krwią

Taka jest prawda!

Offline

#3 2014-05-20 16:08

Ognik
Fan TLK
Lokalizacja: Stargard/Poznań
Data rejestracji: 2013-03-12
Liczba postów: 5,507
WWW

Odp: Król Lew od strony technicznej

Wywód ciekawy bardzo.
Jeśli zaś chodzi o scenę w kanionie, to to samo było powiedziane na jednym z materiałów dodatkowych na DVD ;P.


Animashe i inne filmy związane z Królem Lwem - http://youtube.pl/user/klfantlk

Offline

#4 2014-07-15 23:14

Ariz
Użytkownik
Data rejestracji: 2011-08-18
Liczba postów: 499

Odp: Król Lew od strony technicznej

Mnie zastanawia jedno. Kiedyś słyszałam, że na jedną sekundę filmu potrzeba 25 klatek. Więc jak animatorzy to robili? 25 razy kopiowali jedną postać, a potem 25 razy jej następny ruch np. przesunięcie do przodu?


Za ciebie i mnie..Na krzyża ramionach...Rozpięty był on pan i król...Człowiekiem się stał...I jak człowiek skonał...Z miłością zniósł strach i ból...Każdy grzech...Na krzyżu spłacił...Swoją krwią

Taka jest prawda!

Offline

#5 2014-07-16 00:43

Nit
Administrator
Data rejestracji: 2008-12-31
Liczba postów: 9,856
WWW

Odp: Król Lew od strony technicznej

W tamtych czasach nie było kopiuj-wklej, więc KAŻDA, absolutnie KAŻDA klatka animacji (poza antylopami) była rysowana odręcznie.
Ale nie animowano postaci przez cały czas, zacytuję samego siebie:

Wracając do 2D - postacie animowane są przemiennie. Załóżmy, że mamy dwie postacie na pierwszym planie - Simbę i Nalę - wtedy Nala porusza się tylko w np. parzystych, a Simba nieparzystych klatkach.

Tutaj możesz przyjrzeć się procesowi animowania kolejnych klatek:
http://pridelands.eu/hd/image23351.html
http://pridelands.eu/hd/image23352.html


Nie ma niewinnych (u)serów! ~Sam

Offline

#6 2014-07-16 01:09

Ariz
Użytkownik
Data rejestracji: 2011-08-18
Liczba postów: 499

Odp: Król Lew od strony technicznej

Tak, dziękuję za szybką odpowiedź :)

Btw, zainteresował mnie ten temat i znalazłam ciekawe video na Yt, gdzie pokazane są poszczególne tajniki animowania takich rysunkowych produkcji. Polecam, bo warto obejrzeć!

https://www.youtube.com/watch?v=oktGlZQgYWs
https://www.youtube.com/watch?v=ULP5qZMBYt4
https://www.youtube.com/watch?v=09K2Dzli_3o

Ostatnio edytowany przez Ariz (2014-07-16 01:23)


Za ciebie i mnie..Na krzyża ramionach...Rozpięty był on pan i król...Człowiekiem się stał...I jak człowiek skonał...Z miłością zniósł strach i ból...Każdy grzech...Na krzyżu spłacił...Swoją krwią

Taka jest prawda!

Offline

#7 2014-07-16 02:22

Nit
Administrator
Data rejestracji: 2008-12-31
Liczba postów: 9,856
WWW

Odp: Król Lew od strony technicznej

Potwierdzam - szczególnie dwa pierwsze warte są uwagi! Dzięki za linki. :)

Ostatnio edytowany przez Nit (2014-07-16 02:22)


Nie ma niewinnych (u)serów! ~Sam

Offline

#8 2014-08-12 22:46

MiramiDeLion
Użytkownik
Data rejestracji: 2014-08-10
Liczba postów: 173

Odp: Król Lew od strony technicznej

Naprawdę podziwiam animatorów Króla Lwa... Kiedyś oglądałam taki filmik, w którym było pokazane jak grupa rysowników siedzi w pomieszczeniu z lwem i szkicują jego ruchy, postawę itp.., ale niestety nie pamiętam jak się nazywał, przepraszam  :(


"Kiedy świat się od ciebie odwraca, ty też musisz się od niego odwrócić."

kimba+2.gif

Offline

Zalogowani użytkownicy przeglądający ten wątek: 0, goście: 1
[Bot] claudebot

Stopka

Forum oparte na FluxBB
Modified by Visman