Nala z podwójną łapą, nie mówiąc już wykoślawionej drugiej
> Więcej niedociągnięć z tej sceny <
Wygląd pnia, gdy skacze Timon
Wygląd pnia, gdy skacze Pumba
Wygląd pnia, gdy skacze Simba
Choć tego wpadką raczej bym nie nazwał, a bardziej celowym zabiegiem mającym na celu ułatwienie zanimowania ruchu pnia po odbiciu Pumby.
Swoją drogą:
Chwilę potem jej łapy są już niepokolorowane
Dorosły Nuka bez grzywy
Dziwnie wyglądająca Kiara ze złoziemskim nosem
Przyjrzyjcie się łapom tych Złoziemek...
Ciekawa analiza, pod którą muszę się podpisać.
Cherry zauważyła słuszny fakt. Dodam tylko coś od siebie. To, jak widzimy światło i jego nasycenie zależy od składowej fal o różnej długości i częstotliwościach. Kiedy nocą nie ma słońca, nie ma tak silnego źródła emisji światła (fal), dlatego ta składowa jest inna niż za dnia i w efekcie nasze oko widzi barwy inaczej, choć kolor się nie zmienił.
]]>W TLK2 Młoda Vitani ma "fiołkowy" kolor oczu, gdy jest dorosła ma czerwone, a gdy stada się pogodziły, kolor zmienia się na niebieski.
Nie zgodzę się. Jej oczy tak w rzeczywistości cały czas są niebieskie, czerwone były tylko w jednej scenie, gdy razem z Nuką idzie podpalać gałązki, co jest jedynie nieco niefartowną grą świateł. Podobnie efekt widzimy w innej scenie, kiedy to czerwone oczy Nuki (http://pridelands.eu/hd/image14479.html) przekonwertowali (cóż, może i nieco bez sensu) na niebieski/fiołkowy pod wpływem nocnego oświetlenia. Jak widać, kiedy odwraca oczy od źródła światła, przybierają ponownie swoją barwę: http://pridelands.eu/hd/image14428.html
Zwykła manipulacja barwą oświetlenia/odbitego światła.
A co do oczu Nali - stwierdzę, że tam również zachodzi dość logiczna reakcja. Bo tu nie chodzi tylko o sam fakt, że "bo nocą jest ciemno, to wszystko po prostu ciemniejsze jest!" i tak samo z dniem, mowa tutaj także o efekcie, jakie daje reszta obiektów. W tle jest jasno, a jak wiemy w dzisiejszych czasach, że widzimy rzeczy i ich kolory ze względu na odbijanie się światła od każdego najmniejszego punkcika. Światło odbija się potem do naszych oczu i inne alele - ale zauważmy: Afryka, środek dnia, palące słońce i żółta trawa wokół, dająca efekt, iż tło wydaje się żółte, a sama lwica jest między tym schowana. Odbite żółtawe światło w połączeniu z niebieskim logicznie daje nam zielonkawy, 'morski' odcień. Nie postrzegam więc tego jako błąd, ponieważ połączenie żółtego z niebieskim w końcu daje zielony, i bez większego rozkminiania dam głowę, że gdyby dać na to zwykły błękit, cały efekt dodający nieco realizmu by się zawalił. Jeżeli narysujesz czarną postać na białym tle, od którego odbija się światło, to chyba logiczne że miejscowo przybierze kolor szarawy, tylko po prostu ciemny. Zwykłe kolory działają w ten sam, bodajże podobny sposób.
Pozdrawiam.
Jestem ciekawa, czy zobaczyliście jakieś błędy w KL, ja np zobaczyłam to:
Gdy Simba biegnie do ciała Mufasy, widać z daleka trawę wokół niego (na każdej klatce z oddali)
http://pridelands.eu/hd/image4614.html
Jednak gdy staje obok niego trawy nie ma, NIGDZIE:
http://pridelands.eu/hd/image4738.html
Wydaję mi się, że w tym filmie jest wiele niejasności, rozumiem, że dzieci nie są wymagającymi odbiorcami i wgl i symbolizm niektórych scen po prostu musi być. Tak jak drzewo w pierwszej chwili jest symbolem życia Simby (w końcu dzięki niemu przeżył), a w drugim momencie złamane drzewo jest symbolem śmierci Mufasy - jedno się zaczyna drugie kończy że tak powiem (pomijam fakt, że jak Mufasa spadał to pod nim nie było żadnego drzewa.)
Drugim błędem jest to, że w pierwszej części bydło biegło w prawą stronę: http://pridelands.eu/hd/image4987.html
W drugiej części zaś biegną na lewo: http://pridelands.eu/hd/image14537.html <- dodatkowo nie wiem czemu, ale Mufasa na tym akurat screenie uśmiecha się [???] brak logiki.
A wy? Znaleźliście coś?
/Jednak był już taki temat, dlatego przeniosłam. ^_^ ~ Kiara/
/Dziękuję Kiaro ^^. Mika/
]]>